Leonidas 222 Bw Militaer Chronograph -

RE: Leonidas 222 Bw Militaer Chronograph -

Followed that one as well, looked to be in excellent shape. One question about the case though. I seem to recall a guy on MWR having a Leonidas bund with at case very similar to the Heuer: rounded edges, sandblasted look. The one on the bay today looked to have a case exactly like the Italian Leo's: sharp edges, polished. Did the Leo Bund come in two case variations?

/Lars
      Original von Balu53
      Rlx GMT Ref 16750! Nein danke :grinsen:

Servus
      Günter

Aber es sind keine 255 Stk von der RLX hergestellt worden, eher 2,5 Millionen (oder noch mehr?).

Jimmy
      Gruß

Jimmy
      -------------------------------------------
      Don't talk to me about naval tradition. It's nothing but rum, sodomy and the lash.
      Sir Winston Churchill
      Original von Geronimo
      Original von Balu53
      Rlx GMT Ref 16750! Nein danke :grinsen:

Servus
      Günter

Aber es sind keine 255 Stk von der RLX hergestellt worden, eher 2,5 Millionen (oder noch mehr?).

Jimmy

Lieber Jimmy, Du bist aber auch kleinlich, die paar Nullen-

Ausserdem war sie Dir auch nicht soviel wert :teufel:
      "Des is wia bei jeda Wissenschaft, am Schluss stellt sich dann heraus, dass alles ganz anders war."
      Zitat: Karl Valentin
      Ich hatte bzgl. der Leonidas Kontakt mit dem Verkäufer. Was mich irritiert hat, ist, dass das Gehäuse scharfte Kanten hat (wie beim italienischen Modell; ich habe bisher noch keine Leonidas 222 gesehen die das so hat) und deutliche Gebrauchsspuren; der Boden jedoch wie neu aussieht. Es könnte sich also auch um ein "zusammengestöpseltes" Exemplar handeln. So oder so....der Preis ist m.E. viel zu hoch. Wahnsinn!
      Unter der kleinst'n Steppdeck'n...kann der größte Depp steck'n!
      Ausserdem war sie Dir auch nicht soviel wert :teufel:

Ich bin doch nicht ganz blöd, mir war schon nicht wohl bei 2300€.
      Wie Sternzeit schrieb, irgendwas stimmt mit dem Gehäuse nicht!

Jimmy
      Gruß

Jimmy
      -------------------------------------------
      Don't talk to me about naval tradition. It's nothing but rum, sodomy and the lash.
      Sir Winston Churchill
      Original von Geronimo
      Wie Sternzeit schrieb, irgendwas stimmt mit dem Gehäuse nicht!

Jimmy

And something with the NSN "me thinks". I don't have too many picture references for the Leo Bund's, but have a look at this comparision. The watch in question is at the top:

several letters looks odd and the font of "5" and "3", does not match the bottom three. Which are correct - I tend to trust the bottom three.

/Lars

Immer wieder schön anzusehen, Walter :gut: Die Lünette ist etwas grösser als beim Bund-Modell was mir persönlich sehr gut gefällt. Bei meiner (EI 794) fehlt leider das originale Gliederband.

Gruß
      Harald
      Unter der kleinst'n Steppdeck'n...kann der größte Depp steck'n!

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Sternzeit“ ()

Original von Sternzeit
      Immer wieder schön anzusehen, Walter :gut: Die Lünette ist etwas grösser als beim Bund-Modell was mir persönlich sehr gut gefällt. Bei meiner (EI 794) fehlt leider das originale Gliederband.

Gruß
      Harald

wie, das Gliederband ist original?
      Was für ein Band ist das? :denken:

VG

Günter
      "Des is wia bei jeda Wissenschaft, am Schluss stellt sich dann heraus, dass alles ganz anders war."
      Zitat: Karl Valentin
      I'm not quite sure that these bands are the only "original". It seems to be the band that was (is) supplied from Ferretti when he sold off two large batches of Leonidas EI a couple of years ago, and they are seen on quite many EI's and some times also on Leo CP2's and the Cairellis.

As I always try to bring my watches back to original state, I have asked the exact same question on Orologi & Passion:

which is the issued band on CP2

The band mentioned here is Elasto-Fixo, which probably also is the band that Lige mentions in this thread on GMWF:

Pantograph-like steel band for EI and AMI CP2

I don't think the Italians had issue numbers on the bands. Regardless of provenance, the various flex bands are fun to wear and makes the watch stand out from the crowd.

flex - forever :zwinkern:

/Lars